Monday, August 13, 2012

Ramadhan bakal meninggalkan kita...

ASSALAMUALAIKUM~~

SEDAR TAK SEDAR KITA DAH BERADA DIPENGHUJUNG RAMADHAN.
RAMADHAN SEKALI LAGI AKAN MENINGGALKAN KITA.

Sabda Rasulullah SAW dalam sebuah hadis yang bermaksud:
“Sesungguhnya Jibrail AS telah membisikan doa kepadaku, katanya : Celakalah orang yang mendapati Ramadhan tetapi dosanya tidak juga diampuni.Lalu aku pun mengaminkan doa tersebut....”
(Hadis Riawayat al-Hakim)

Sepanjang Ramadhan ni, banyak ceramah dan tazkirah yang saya hadir membacakan hadis ni.
Adakah kita tergolong dalam golongan orang yang celaka atau rugi ini. Ini kerana pada bulan Ramadhan ALLAH mengurniakan kepada hamba-hamba -Nya peluang untuk mennggandakan pahala dan peluang untuk diampunkan dosa. 

Jadi bagaimana kawan-kawan sekalian. Bagaimana agaknya status kita. Semoga kita dihindari daripada menjadi hamba ALLAH yang rugi dan mendapat kecelakaan. INSYA ALLAH~~

Didalam baki terakhir bulan Ramadhan ni banyak-banyakkan lah beribadah, qiamullail, bacaan Al-Quran, berzikir dan lain-lain lagi. Semoga beroleh keberkatan dan keredhaan ALLAH dan menjadi Hamba ALLAH yang soleh dan solehah.



Dikesempatan ini saya ingin memohon kemaafan jika ada salah silap dan mengucapkan Salam Aidilfitri kepada kawan-kawan sekalian.

Kepada yang akan pulang ke kampung, berhati-hatilah ketika memandu, Ingatlah orang tersayang.
Mudah-mudahan dipermudahkan oleh ALLAH perjalanan kita.

AMIN~~~



17 comments:

zulhilmi tempoyak said...

xpe2.. jgn riso.. aku dah lama maafkan kau...

meh nk peluk sket meh.. :)

saam aidilfitri ye.. walaupun mcm awl sgt.. :)

Farah Shamsudin said...

Terima kasih sudi singgah blog..

Salam lebaran yang bakal tiba tidak lame je lagik..:)

FiZ said...

sekejap je dah nak habis ramadan kali ni kan.

selamat hari raya.

EN ILHAM said...

pedih baca hadis kat atas tu
tak taulah termasuk dalam golongan mana
aduhai. sama-samalah kita berdoa supaya termasuk dalam golongan orang yang berjaya menempuh ramadhan dengan cemerlang

terima kasih sudi singgah KAU ILHAMKU

Amna Shihin said...

Semoga kita berkesempatan untuk menemui Ramadhan untuk tahun hadapan. InsyaAllah :)

Zie Madini said...

nice entry :)

nadia arrumaisha said...

salam aidilfitri....

nik ros said...

Salam Aidilfitri :)

eimah siti said...

selamat hari raya jugak....=) maaf ye kalau ada kunjungan yang tak dibalas....huhu

Farah Shamsudin said...

Salam Aidilfitri..:)
thanx ye kunjung blog saya..

Dda Ly said...

Salam Lebaran..:)

SoLy SoLicious said...

selamat hari raya :) maaf zahir batin ^^

Ana Farhana said...

seriusly rasa macam baru je masuk bulan ramadhan.. dah nak abes.. masa terlalu pantas..

salam aidilfitri.

Iin Kamheela Putri said...

sedihnye Ramadhan akan pergi...minal aidin wal faidzin semua ^^. done follow u

Clara Rella said...

Yeah, sedih bila ramadan akan pergi. malam nie last tarawih.

Btw, salam aidilfitri juga..

Maaf zahir and batin ^^

アヌム said...

raye lg ke ni.heeee

Zie Madini said...

alahaiii...bagus lah dia ni :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...