Friday, January 7, 2011

GAME DULU2

ASSALAMUALAIKUM...
























Gambar kat atas ni aku snap masa kenduri kawen sepupu aku kat singapore. disebabkan mereka ni saudara jauh maka aku pon x sngt la mengenali diorg ni... 
Kali ni aku bukannye nak citer pasal mereka ni tapi bercerita pasal game yang diorg men tu la...
kagom aku kecik2 lg dah pandai pegang en. PSP tu...
aku ni dah masok UTM mase tahun dua baru aku tahu pasal en. PSP tu. tu r kenal belom main en. PSP lg..
diorg pon bukan main seronok lg men en. PSP tu padahal time tu dah smpi masa kemuncak ketibaan pengantin. kesian aku tgk mak ngan ayah diorg marah2 diorg asyik men jer... ye la setiap masa asyik mengadap en. PSP tu je...
ikutkan aku masa zaman2 aku sebaya ngan diorg ni aku ngan sepupu aku berebut2 nak tolong jadi penanggah, tolong basuh pinggan la etc.. (sume nyer sebab nak dapat duit yg buat bentuk bunga ngan tuala good morning tu)..
dulu2 pon masa aku kecik2 dulu aku ingat aku pernah main satu permainan ni.. aku pon x tau la ape namenye.. tp best gak la..




















ni la lebih kurang permainannya... seronok tu.. mula buat la kotak pastu bahgikan la kepada beberapa bahgian...  pastu sorg pilih la huruf ape yg diorg nak.. then cari la perkataan ikot kategori yg dah diberi tu... sape yg mempunyai penbendaharaan kata yg tggi mempunyai peluang yg cerah la nak menang game ni.. sape yg tulis len dr yg len dapat la markah seratus.... kalau ada yang sama dapat la markah 50.. best tu.. selain dapat menambah kosa kata main game ni pon leh mengajar kira2.. ye la nak kira markah kan..  aku rasa kalo aku main game ni skrg confirm aku dapat markah tggi nyer..
     pastu ak jugak dapat gak merasa main game bingo... seronok gak la... bila dah dapat BINGO seronok la sebab dah menang.

terbaik la sume game2 ni... tu x termasok conquer atu ada gak yg org panggil main titik.. best tu... bile dah abis men tgk la benda tu dah ad rupe ape.. ada yang macam unta la, peta negara arab la, tempe la etc... sronok zaman budak2 ni.. 


























tu belom lagi men karom, gasing, layang2 wat sendri, konda-kondi dan yg same best dengannya la... walaupon aku dok piggir bandar kuala lumpur aku masih lagi dapat men2 benda2 cmni.. sebab umah aku ni dekat je ngan sungai kat FRIM.. kadang2 leh mandi kat ctu..
Last sekali, baru2 ni aku dapat gak men benda yang dapat mengembalikan nostalgia aku... time kasih la kat Zhaf , amal, bazli sebab kitorg dapat men game dam ular, donkey, ngan juta ria... rindu giler nak men bende ni.. tu yg aku sggp ke KTGB mlm2 semata2 nak men menatang ni...huhuhuhu
ni la game nye.. gambar kredit to zaft

ni lak game dam ular

tu la donkey nye.. sape dapat beliau konfem jd ayah segala donkey..
so sape yang menang gelaran ayah segala donkey... pikir2kan la... hahhahahahaha..
tu la seronoknya berada di alam kanak2 dan citer2 cam ni la nnt aku akan citer kat anak2 aku kalo diorg tanya aku suke men ape ms aku kecik2 dulu...
lastly trime la lagu dr kumpulan hujan tajuknya MUDA...

hujan - Muda

Tamatlah zaman persekolahan
Masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kerana ku macam tak biasa
Hoo..oo..

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya





2 comments:

Intan Syazreen said...

Haha...sebenarnya ada banyak lagi permainan lama2...penutup botol la, main pepsi kola la...ish,tringat zaman dolu2...^_^

shafiqabdshukor said...

betol..
tp x larat nak letak sumer...
ni pon yg jarang org tulis...
gmbr buruk lukis pakai paint

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...