Friday, September 30, 2011

IBU DAN AYAH~~~

ASSALAMUALAIKUM~~~


Rasanya pernah tak dengar atau alami sendiri..
Lagi-lagi kalau kita baru bangun tidur, tengah bersama-sama kawan-kawan, tengah 'study' dan lain-lain lagi..

kalau boleh janganlah kita buat perkara macam ni. kalau ibu dan ayah kita boleh melayan karenah kita semasa kita kecil dulu walaupun setelah mereka kepenatan melakukan kerja, melayan kita apabila kita merengek, menangis dimalam hari apalah lagi dengan hanya satu panggilan telefon dari ibu dan ayah kita hanya untuk bertanya khabar anak kesayangan mereka.

Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: “ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”


Firman Allah SWT : “ Dan Kami telah memerintahkan manusia supaya berbuat baik dan berbakti kepada kedua ibu bapanya …  ”    (Al-Ankabut ayat 8 ) 


Sama-samalah kita hormati ibu dan ayah kita..


INSYA ALLAH...



12 comments:

Cik Sara said...

fuhh..
Rindu mak dan abah nun jauh di utara... (-o,-)

KaK LimAh Si SupiR said...

abahhhhh..rindu abah T_T

RinsyaRyc said...

takde ayah lagi...



http://bulatmata.blogspot.com/

zulayha aziz said...

http://leyhapunya.blogspot.com/2011/09/makcek-fatimah-pakcek-aziz.html

i love my parents !

Nyamuk Terbang said...

syg mak dgn abah ketat2

aiEz said...

syg family kiter..;)

shafiqabdshukor said...

saya pun..

aimie amalina said...

huuuuuuuuu
tamo nenakaiii
jadi anak yg baek!

rozeeta rashid said...

mak saya selalu tak larat nak layan saya bila cakap fon. haha.

aleen aiden said...

insyaAllah akan d ingati lepas nih.dan akan cuba supaya lebih merngahargai mereka lepas ni. :)

shafiqabdshukor said...

rozeeta : bagus la macam tu..
aleen : insya ALLAH..

ILA HonEyBuNNy said...

tetina rindu mama dan abah jugak...

nak hargai mereka selagi mereka masih ada..;)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...