Tuesday, August 10, 2010

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN

Alhamdullillah hari ni bermula la bulan yang penuh berkat, rahmat dan keberkatan..
AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN..

YA ALLAH YA TUHANKU
KAU BERIKAN LAH KEBERKATAN HIDUP KEPADA KU YA ALLAH...
JADIKANLAH AKU SEORG YG SELALU MELAKUKAN SURUHANMU DAN MENINGGALKAN LARANGANMU YA ALLAH..
AKU TAHU AK HAMBA YANG LEMAH YANG SELALU MELAKUKAN KESILAPAN TERHADAPMU...
DENGAN RAHMAT DAN TAUFIK HIDAYAHMU JAUHKAN LAH AKU DAN KELUARGAKU DARI SEGALA BALA BENCANA...
JAUHKAN AKU DARI FITNAH DUNIAMU YA ALLAH
DAN MATIKAN AKU DALAM KEADAAN BERIMAN KEPADAMU DAN MASUKKAN LAH AKU, IBU BAPA MU, SELURUH AHLI KELUARGAKU DAN SEMUA RAKAN2 KU KEDALAM SYURGAMU YA ALLAH...
semoga Ramadhan ni lebih dr Ramadhan yg lepas...
dan hari ini lebih baik dari semalam
INSYA ALLAH

ni nak kongsikan la satu lagu nasyid yang aku dengar masa kat sekolah dulu..
sekolah ape yg wat lagu ni aku pon x ingat la...
tp setiap kali ak dengar tazkirah ke, ceramah ke, khutbah jumaat ke ak akan teringt la lagu ni...
tajuk die "analisa"




 -Analisa-

 analisa..analisa
analisa siapa kita
adakah mengucap kalimah syahadah
solat lima waktu, puasa, zakat,
 pergi ke Mekah tunaikan haji,
 telah dikira muslim sejat

sedangkan sembahyang tiada kekhusyukan,
puasa dikejar banyak kekurangan,
 tunaikan zakat kerana terpaksa
 tunai haji untuk pangkat dan nama

analisa..analisa
analisa siapa kita

kita mengaku  adanya ALLAH
tapi larangan tetap dilakukan
 ada Malaikat kiri dan kanan
 tidak diendah akan kehadiran
 percaya Rasul dan para Nabi
 sunnah mereka tidak diikuti
 Quran dibaca tiada penghayatan
 intipatinya tak diamalkan
 dunia akhirat kita yakini
 masih mengejar nikmat duniawi
ditimpa musibah
hilang redha dan ketakwaan

analisa..analisa
analisa siapa kita

kita analisa la siapa kita dan dimana kita berada...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...